AndroidEvim Forum Facebook Fan Page Twitter Official Page Youtube Official Page TR Dil En Dil
test

Toplam 3 sonuçtan 1 ile 3 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: Football Manager El Kitabı - Oyuncu Özellikleri

 
 
 
      
  1. #1
    Özel Görevli
    Intensify - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    K. Tarihi
    22-Mayıs-2009
    Nerden
    MaxiGaMe
    Oyun
    Watch Dogs
    Konular 
    772
    Mesajlar  
    7,754
    Edilen Teşekkür 
     1,619
     Alınan Teşekkür : 1,412
    R. Hali
    Intensify's: Hoşnut

    Football Manager El Kitabı - Oyuncu Özellikleri








    Oyuncu Özellikleri


    Football Manager'de oyuncu özelliklerinin önemini ve oyunun çeşitli bölümlerine, özellikle de maç motoruna nasıl etki ettiğini anlamak oldukça önemlidir. Özellikler üç bölüme ayrılmıştır; Fiziksel, Mental ve Tekniksel (kaleciler kendilerine has Tekniksel özelliklere sahiptir). Özelliklerin birlikte ve tek başlarına belli durumlara nasıl etki edecekleri aşağıda detaylandırılmıştır, fakat hepsinden önce önemli olan özelliklerin nasıl çalıştığını anlamaktır.

    Her oyuncu 1-20 arası değişen puanlarla derecelendirilmiştir, 1 kesinlikle berbat, 20 ise en iyidir. Bazı özellikler "Sabit" ve bazıları "Değişken" olarak tanımlanır. Sabit özellikler bireye bağlıdır ve pek fazla çalıştırılamazlar, Azim (Determination) ve Çalışkanlık (Work Rate) gibi. Bunlar genelde bireye özgü doğal (doğuştan gelen) özelliklerdir. Değişken özellikler futbol dünyasında diğer oyuncularla kıyaslanabilir ve antrenman ile oyuncu gelişimi sayesinde geliştirilebilirler. Fiziksel ve Tekniksel yetenekler değişken özellikleri bulacağınız özellik kategorileridir.



    Fiziksel (Physical)

    Yüksek fiziksel özelliklere sahip bir oyuncu bir takıma, diğer özellik gruplarından sadece birinde güçlü olan bir oyuncudan potansiyel olarak daha faydalı olur. Bir oyuncunun bu özellikleri güçlü ise devamlılığı olan bir oyun sergileyebilir ve fazla zorlanmayacağından emin olabilirsiniz, çünkü sağlam bir futbolcu olmak için gerekli özelliklere sahiptir.


    Hızlanma (Acceleration): Hızlanma, bir oyuncunun başlangıç noktasından en yüksek hızına ne kadar çabuk ulaşabileceğidir. Bu yüzden Hız özelliğiyle çok yakın bağlantısı vardır.

    Çeviklik (Agility): Çeviklik, bir oyuncunun değişen hızlarla farklı yönlere ne kadar iyi hareket edebileceğini yansıtır (ani dönüşler, ani duruşlar gibi). Maç motorunda özellikle de oyuncu topla ilerlerken birlikte çalışan Hız, Hızlanma ve Denge özellikleriyle bağlantılıdır.

    Denge (Balance): Denge basitçe, bir oyuncunun hem topla hem topsuz durumlarda dengesini ne kadar iyi koruyabileceğini yansıtır. Topla birlikteyken, topla ne kadar dengeli koştuğunu ve rakiplerden kaçındığını, topsuzken, kendisine doğru koşan bir rakiple yüzleştiğinde veya dönerken/zıplarken ki dengesini yansıtır.

    Zıplama (Jumping): Bu özellik oyuncunun duruş pozisyonundan sıçrayabildiği en yüksek nokta ile ilgilidir. Bu sahada her birey için göreli bir özelliktir. Örneğin, 190 cm boyundaki bir oyuncunun daha kötü bir zıplayışla bile 170 cm boyundaki bir oyuncudan daha yükseğe erişebilmesi mümkündür, daha kısa olan oyuncunun zıplama yeteneği ne olursa olsun.

    Doğal Kondisyon (Natural Fitness): Bir oyuncunun standart-temel kondisyon seviyesinin nasıl olduğudur. Belirgin derecede yorulmadan önce ne kadar sayıda maçta tam kapasiteli fiziksel yeterlilik gösterebileceğini ve sakatlığa yatkınlığını etkiler.

    Hız (Pace): Hız bir oyuncunun en yüksek süratidir. Oysa Hızlanma (acceleration) bir oyuncunun kendi en yüksek süratine ne kadar çabuk ulaşabileceğini yansıtır. Hız bu en yüksek sürattir ve Dayanıklılık+Doğal Kondisyon ile birlikte kısa patlamalar (deparlar) ve maçın gidişi içinde bu sürati ne kadar uzun süre koruyabileceğidir.

    Dayanıklılık (Stamina): Dayanıklılık bir oyuncunun uzun bir süre için yüksek düzeyde fiziksel aktiviteye dayanabilme yeteneğidir. Dokuz ayın üstünde bir sezonda bir oyuncudan beklentiler göz önüne alınırsa, Dayanıklılık özellikleri yüksek oyuncular daha uzun süre kendi en yüksek seviyelerinde performans gösterebilirler. Doğrudan "Doğal Kondisyon (natural fitness)" ile bağlantılıdır.

    Güç (Strength): Bir oyuncunun bir rakibe karşı kendisine avantaj sağlayacak fiziksel gücünü kullanma yeteneğidir. Yüksek Güç özelliğine sahip bir oyuncunun bunu daha güçsüz (fiziksel olarak) rakiplere karşı bir avantaj olarak kullanması mümkün olacaktır.


    Zihinsel (Mental) Özellikler

    İdeal olarak oyuncularınızın her birinin zihinsel (mental) olarak güçlü olmasını istersiniz. Eğer oyuncularınız yüksek mental özelliklere sahipse başarı için doğru yoldasınızdır - iyi bir yetenek dengesine ve sorumluluğa, bunun yanında takımları için her şeylerini verecek azimli ve bağlı oyunculara sahip olacaksınız.

    Saldırganlık (Agression): Bu, bir oyuncunun oynama mentalitesine dayanan tavrını yansıtır, ancak bir çirkeflik göstergesi olması zorunlu değildir. Daha agresif (saldırgan) bir oyuncu kendisini belki de bir yada iki sarı karta neden olacak her olaya (mücadeleye) dahil etmeye çalışacaktır. Daha düşük agresifliğe (saldırganlığa) sahip bir oyuncu belki durumlardan kaçınacak ve ancak kendi güvenli bölgesine çekilecektir.

    Önsezi (Anticipation): Bir oyuncunun bir olayı ne kadar iyi kestirip (tahmin edip) tepki verdiğidir. Burada bir oyuncu yüksek özelliğe sahipse eğer oyunu iyi okuyabilir ve durumlara diğerlerinden daha çabuk (hızlı) tepki verebilir. Bu özellik "Topsuz Oyun (Off The Ball)" ile iyi çalışır.

    Cesaret (Bravery): "Ne kadar bağlı ve hakikaten cesur bir oyuncu". Daha cesur oyuncular mücadelede sakatlanma riskini daha çok göze alır. Daha ürkek oyuncular ise bundan kaçınabilir.

    Soğukkanlılık (Composure): Oyuncunun zihinsel metaneti ve yeteneğidir, bilhassa topla birlikteyken. Soğukkanlı bir oyuncunun büyük bir gol şansı veya zorlu defansif baskı ile yüzleştiğinde, takımı için faydalı olacak daha akıllıca bir karar verebilmesi mümkün olacaktır.

    Konsantrasyon (Concentration): Bu, bir oyuncunun olaydan olaya dayanarak konsantrasyonunu yansıtır. Burada yüksek derece, oyuncu daha güçlü ve uzun konsantre olabilir anlamına gelir ve oyunun sonlarındaki olaylara tepki vermesinin başlardaki kadar iyi olması mümkün olacaktır. Daha düşük konsantrasyonun oyuncularda odaklanma kaybına ve belki de maçın kritik dakikalarında hatalar yapmalarına yol açtığı görülür.

    Yaratıcılık (Creativity): Bu bir oyuncunun görüş gücü (sahayı) ve potansiyel bir açığı görebilme yeteneğidir, o açığı kullanması (değerlendirmesi) şart değil. Bir oyuncu avantaj sağlayabilecek bir şeyi görebilir ancak onu değerlendirmesi için ayrıca tekniksel beceri gerekir.

    Kararlar (Decisions): Bir oyuncunun çoğunlukla (çoğu zaman) doğru kararı verebilme yeteneğidir. Bu özellik her mevkide önemlidir fakat topu daha çok görecekleri (topla daha çok buluşacakları) ve bazı seçenekleri olacağı için stoperler ve orta sahalar için muhtemelen daha önemlidir.

    Azim (Determination): Gayeye ulaşma bağlılığı. Azimli bir oyuncu kazanma yolunda her şeyini verir. Cesaret (bravery) ile bağlantılıdır - bu iki özellik benzer olduğundan bir oyuncuda bu özelliklerden biri yüksekse muhtemelen diğeri de yüksek olacaktır.

    Özel Yetenek (Flair): Yaratıcılık için doğal bir yetenek, ne yapacağı belli olmaz. Özel yeteneği çok olan bir oyuncu herhangi bir takımda ofansif gücün kilit parçalarından biri olacaktır ancak aynı zamanda ondan en iyi şekilde yararlanmak için taktiksel kısıtlamaya da (taktiksel disiplin) ihtiyaç olabilir. Özel Yetenek ve Yaratıcılık (creativity) birlikte iyi çalışır.

    Sözü Geçerlilik (Influence): Sözü geçerlilik, oyuncunun herhangi bir çaba olmadan (gerektirmeden) olayları veya diğer oyuncuları etkileme yeteneğidir. Yüksek Sözü Geçerliliğe sahip bir oyuncu sahanın lideri olacak ve takım arkadaşları bu oyuncuların etrafında toparlanmaya meyillli olacaktır.

    Topsuz Oyun (Off The Ball): Bir oyuncunun topsuzken hareketliliğidir. Önsezi (anticipation) ile benzerdir, bir oyuncunun özellikle de ofansif oyuncuların bir durumu değerlendirme ve sonra koşu yaparak kendini tehlikeli bir pozisyonda (rakip için) pas almaya müsait hale getirebilmede ne kadar iyi olduğunu yansıtır.

    Pozisyon Alma (Positioning): Pozisyon alma, bir oyuncunun bir pozisyonu okuma ve gelişen pozisyonda kendine mümkün olan en iyi şekilde pozisyon aldırma yeteneğidir. Önsezi (anticipation) ilk etapta kendisine yardımcı olacaktır ancak asli pozisyonuyla bağlantılı olarak, bu özelliğe intikal eder. Yüksek bir puan oyuncunun daha iyi pozisyon almasını sağlar.

    Takım Oyunu (Teamwork): Oyuncunun taktiksel talimatları ne kadar iyi takip ettiği+ uyguladığı ve takım arkadaşlarıyla ne kadar iyi anlaştığını (saha içinde) yansıtır. Bu özelliği yüksek oyuncularla dolu bir takım bir ekip olarak daha iyi çalışacaktır. Bu özelliği daha düşük oyuncular gevşeyecek ve takımın bir parçası olmayacaktır.

    Çalışkanlık (Work Rate): Bu, oyuncunun sıkı çalışma için zihinsel yatkınlığını yansıtır. Yüksek olması bir oyuncunun maçın başından sonuna kadar çalışmayı istemesini sağlar, ama bunu yapabilmesi için gerekli fiziksel özelliklere ihtiyacı olacaktır. Yine de, takımınızda olması takdire değer bir özelliktir.

    Tekniksel (Technical)

    Bu özellikler; "Elit"i "Çok İyi"den ve "Çok İyi"yi "geri kalanlar"dan ayıran futbol dünyasının asıl yemeğidir. Bunlar oynama özellikleridir, oyuncularınızın çoğu için tablodan bakacağınız uygun reytinglerdir ve kadronuza katmak istediğiniz elit oyuncular için üst düzey reytinglerdir.

    Kornerler (Corners): Oyuncunun bir korner atışını ne kadar iyi kullanabileceğini yansıtır. Duran toplarda avantaj sağlamak önemlidir ve topu kilit noktalara atacak kabiliyetli bir korner atıcısına sahip olmak yararlıdır.

    Orta Yapma (Crossing): Oyuncunun topu uzak bölgelerden ceza alanına ortalama becerisini yansıtır.

    Top Sürme (Dribbling): Bu, oyuncunun topu sürme yeteneğini yansıtır. Bu tamamen onun top ayağındayken ki maharetidir - Hızı, Hızlanması, Çevikliği ve Dengesi bunların hepsi farklı şartlarda top sürmesine yardım edecektir, yüksek top sürme özelliği de farklı durumlarda yardım edecektir. Rakibi geçmek için top sürme özelliği tek başına yeterli değildir.

    Bitiricilik (Finishing): Oyuncunun şans yakaladığında topu ağlarla buluşturabilme yeteneğidir. Yüksek bir bitiricilik özelliği çoğu zaman şutun kaleyi bulmasını ancak daha kötü bitiriciliğe sahip bir oyuncuyla kıyaslanırsa kalecinin uzanamayacağı yerleri bulmasını sağlar. Bu tamamen oyuncunun dikkatli/doğru bir şut gerçekleştirme yeteneğidir - Soğukkanlılık (Composure) ve Kararlar (Decisions) bir oyuncunun sürekli skor üretmesi açısından ayrıca önemlidir.

    İlk Dokunuş (First Touch): Bir oyuncunun topu alırken ilk dokunuşunun ne kadar iyi olduğudur. Daha yüksek bir ilk dokunuş puanı oyuncunun topu daha çabuk yakalayabilmesini ve daha sonraki hareketi için yararlı bir konuma getirebilmesini sağlar (topu çabucak kontrol edip önüne almasını). Daha düşük bir ilk dokunuş puanına sahip oyuncular topu kontrol etmede zorlanır ve eğer hemen pres gelirse topu kaybedebilirler.

    Serbest Vuruş Kullanma (Free Kick Taking): Oyuncunun serbest vuruş kullanmada ne kadar iyi olduğunu yansıtır. Bu, hem kaleye atılan direkt şutlar hemde topu uzak veya derin noktalardan tehlikeli bölgelere gönderme açısından geçerlidir. Serbest vuruş kullanmada maharetli bir oyuncu çok değerli olabilir - onlardan sezonda beş serbest vuruş golü + beş asist ekleme büyük bir katkı olabilir.

    Kafa Vuruşu (Heading): Bu bir oyuncunun hava topu mücadelelerindeki yeteneğidir. Kafa vuruşu tüm durumlar için geçerlidir ve sadece oyuncunun iyi kafa vuruşu yapabilme yeteneğidir. Kafa vuruşu ile özelliği daha üst seviyede kullanmak için Zıplama (ve birazda Güç) kombinasyonda oyuncunun boyu kadar büyük bir rol oynar.

    Uzaktan Şutlar (Long Shots): Bu, oyuncunun uzaktan şut atma cesaretidir - ceza sahası dışından. Bu, büyük ölçüde bir tek başına özelliktir ancak oyuncunun sahip olabileceği ve uzaktan şutlarını tamamlayabilecek herhangi PPM'lere (preferred moves) dikkat edin.

    Uzun Taçlar (Long Throws): Oyuncunun ofansif durumlarda avantaj sağlayabilecek uzun bir taç atışı kullanabilme yeteneğidir.

    Markaj (Marking): Oyuncuların, asıl olarak defansif olanların, rakibi ne kadar iyi marke edebildiğidir. Eğer özellik yüksekse Markaj tek başına iyi bir iş yapmalarını sağlar, ancak diğer özellikleri hatırlayın - Güç, Topsuz Oyun, Önsezi - Markajın etkisinde iki oyuncunun fiziksel yapılarının kıyaslanması kadar bir rol oynayacaklardır.

    Pas (Passing): Oyuncunun pas vermede ne kadar iyi olduğudur. Tekniği ve yeteneği uzun mesafelerde pas başarısını (yüzdesini) etkiler.

    Penaltı Kullanma (Penalty Taking): Oyuncunun penaltı noktasından yeteneğidir. Burada yüksek özelliğe sahip bir oyuncu 9.15'te (penaltı noktasında) daha kendinden emin ve kabiliyetli olacaktır.

    Top Kapma (Tackling): Oyuncunun top kapmada ve bu gibi durumlarda faul yapmadan ne kadar başarılı olduğudur. Yüksek top kapma özelliğine sahip oyuncular sürekli olarak topu temiz bir şekilde kazanacak ve daha kabiliyetli bir defansif oyuncu olacaktır.

    Teknik (Technique): Teknik, bir oyuncunun tekniksel oyunundaki estetik kalitesidir - toplayken ne kadar zarif göründüğüdür. Yüksek teknikli bir oyuncunun daha düşük teknik yeteneğe sahip herhangi bir oyuncudan daha kolay şekilde hünerli bir pas veya uzun mesafeli top çıkarması olasılığı artacaktır. Teknik, bir dizi tekniksel özelliği (diğer bazı tekniksel özellikleri) etkiler.

    Kalecilik - Tekniksel (Goalkeeping - Technical)

    Kalecilere sıklıkla farklı bir tip olarak bakılır. Onlar Football Manager'da sadece kendileriyle ilgili kendi tekniksel özelliklerine sahiptir ve bunlar standart tekniksel özelliklerle yer değiştirir (her ne kadar bu alanların bazılarında görünmez olarak kalan özellliklere sahip olabilseler de - örneğin sıklıkla penaltı veya sertbest vuruş kullanan bir kaleci bu özelliklere sahip olabilir). Ayrıca şunu unutmayın, kalecilerin başarılı olabilmek için uygun fiziksel ve mental özelliklere de ihtiyacı vardır.

    Hava Hakimiyeti (Aerial Ability): Bu, bir kalecinin hava toplarında topla buluşma yeteneğidir - yumruklama ve kavrama. Bu özelliği yüksek kaleciler bu ustalık isteyen durumlarla daha kabiliyetli bir şekilde başa çıkacaktır. Daha uzun boylu kaleciler ekstra bir avantaja sahip olabilir, ancak daha kısa olanların başarısız olacağı söylenemez.

    Alan Hakimiyeti (Command of Area): Bu, kalecinin kendi ceza sahasına ne kadar iyi hakim olacağını ve savunma hattıyla ne kadar uyumlu çalışacağını etkiler. Alana komple hakim (yani yüksek Alan Hakimiyeti özelliğine sahip) bir kaleci pozisyonlarda içgüdüsel olarak, özellikle de gelen ortalarda (bu bakımdan bu özellik Alan Hakimiyeti (Aerial Ability) ile tandem çalışır) sorumluluk almaya bakacaktır. Not alın, yüksek bir alan hakimiyeti özelliği sadece ortalara çıkma eğilimini arttırır ve onları (ortaları) karşılaması zorunlu değildir.

    İletişim (Communication): Bir kalecinin savunma hattıyla ne kadar iyi iletişim kurduğu ve takımın defansif bölümünü ne kadar iyi organize ettiğidir. Bu özelliğin yüksek olması daha iyi bir iletişim olarak yansır ve arka beşlinizin (veya fazlası) birlikte daha iyi çalışmasına yol açar, daha iyi defansif istikrar sağlar.

    Tuhaflık (Eccentricity): Bu özellik kalecinin beklenmeyeni yapması ve tipik bir kaleci gibi davranmaması olasılığını ifade eder. Eğer bu özelliği yüksekse kendi ceza alanı dışında top sürmesi gibi şeyler sıradan olacaktır.

    Kavrama (Handling): Kalecinin bir kurtarış yada boşta kalan bir topa hamle yaptığında topu ne kadar güvenli tuttuğudur. Daha fazla Kavrama olumsuz hava koşullarında yararlı olacaktır ancak genel olarak hava toplarında pes etmeyen bir kaleci faydalı olacaktır.

    Degaj/Aut Atışı (Kicking): Bir kalecinin degaj yapmadaki (veya aut atışı) fiziksel gücüdür - bu tamamen ulaşabileceği (topu gönderebileceği) mesafeyi tanımlar. Pas ve Teknik özellikleri degajlarının (veya aut atışlarının) ne kadar isabetli olacağını belirler.

    Birebirler (One on Ones): Kalecinin bir rakiple karşı karşıya durumda kaldığındaki yeteneğidir. Yüksek özelliklerde, kaleciler kendilerinden emin bir şekilde topu kazanmayı denemeye kendilerini empoze edecektir.

    Refleksler (Reflexes): Kalecinin içgüdüsel reaksiyon kurtarışları yapmada ne kadar iyi olduğudur. Eğer yüksek bir refleks özelliğine sahipse öngörülemeyeni karşılaması ve kurtarış yapması daha başarılı olacaktır.

    Öne Çıkma (Rushing Out): Kalecinin ara toplarını ve benzer durumları karşılamak için ne kadar iyi öne çıktığıdır (kalesinden). Bir kaleci burada ek olarak Hız (Pace) ve Hızlanmadan da (Acceleration) yararlanır.

    Yumrukla Uzaklaştırmaya Eğilim (Tendency to Punch): Bu bir kalecinin tutabileceği bir topu tutma veya yumrukla uzaklaştırmaya karar verme tercihidir. Yüksek bir özellik, belki topu kavramasının mümkün olduğu durumlarda dahi yumrukla uzaklaştırmaya çalışması olarak yansır.

    Atma/Dağıtım (Throwing): Kalecinin elleriyle topu ne kadar iyi dağıtabildiğidir. Yüksek bir özellik atışlarındaki isabeti arttıracaktır, her ne kadar Güç (Strength) ulaşabileceği (atabileceği) mesafede rol oynasa da.

  2. Aşağıdaki Üye(ler) Bu Güzel Mesajınız İçin Size Teşekkür Etti


  3. #2
    Atıldı
    The Barnacle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    K. Tarihi
    08-Mayıs-2009
    Nerden
    Hala Madrid !
    Konular 
    47
    Mesajlar  
    6,610
    Edilen Teşekkür 
     677
     Alınan Teşekkür : 703
    R. Hali
    The Barnacle's: Dead

    Kesinlikle kusursuz bir konu. Teşekkürler.

  4. #3
     
    MaxiGamer
    Hanzo31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    K. Tarihi
    09-Kasım-2012
    Konular 
    1
    Mesajlar  
    9
    Edilen Teşekkür 
     0
     Alınan Teşekkür : 0

    Aslında bunların fazla önemi yok önemli olan potansiyel özellikler 9 10 14 15 olan oyuncu 18 19 olanlardan iyi olabiliyo

Bu Konu İçin Etiketler